Ressenyes d'activitats de la secció de senderisme

Ascensions a l'Anboto i el Gorbea, Pais Vasc

Data:dimecres 07 d'abril de 2010

Cresta i al fons l'Anboto
Cim de l'Anboto
Descens per la ruta normal
Pujant al Gorbea
Cim del Gorbea
Amb un dia esplendid comencem l’ascensió a l’Anboto, un dels cims més representatius, juntament amb el Gorbea, del Pais Vasc. Inicien la ruta al Santuari d’Urkiola i anem a buscar l’inici de la cresta occidental de l’Anboto. En cap moment fa falta la corda. La cresta, tot i que es força aeria només te alguna petita grimpada. Després de passar per un parell de cims arribem a l’Anboto (1331m).

Menjem algo a dalt del cim gaudint de les vistes i del bon temps i baixem cap a la furgo per el cami normal d’ascensió, que per cert estava ple de gent. Al Pais Vasc els hi agrada molt sortir al “monte”.

Al dia seguent van anar a pujar el Gorbea, una caminada tranquila d’unes 4 horetes desde un area de picnic que es diu Pagomakurre. Pujem un desnivell d’uns 800 metres per cami molt marcat i amb el Gorbea sempre al fons. Amb un vent fortissim vam arribar al cim, vam tocar la creu i vam baixar corrent perque l’aire ens tombaba.

Aquí van acabar les nostres ascensions perque el mal temps no ens va permitir pujar el que mes ens agradaba, el Txindoki.